Dizajn, vášeň, ekológia a profesionalita Lucaffé

Čerstvá mletá káva nebola viac príťažlivejšia ako z dielne Giana Lucu Venturelliho, zakladateľa spoločnosti Lucaffé, ktorý začínal ako vášnivý pražič kávy. Pravidelná a intenzívna práca v malej remeselnej pražiarni ho podnecovala k myšlienkam nielen rozšírenia produkcie, ale aj k úvahám o tom, ako uchovať svoje produkty neustále kvalitné aj po upražení.

Vášeň v umení, profesionalita v technike

Na brehoch jazera Garda v roku 1996 začala spoločnosť Gian Luca Venturelli Italian Coffee Roasting Company pražiť kávu pre talianskych zákazníkov a kávičkárov. Dôkladné kombinácie odrôd typu Arabika a Robusta tvorili základ chutí káv s príjemne sladkou chuťou, stredne silným no zároveň jemným telom, orieškovohnedou krémou a intenzívnou arómou.

Kávičkoví fajnšmekri ocenili najmä zmes výberových Arabík z troch kávových kontinentov so stredne silným telom a jemnou nasládlou chuťou. Dodatkom chuťového spektra výberovej kávy je perfektné balenie, ktoré zachováva arómu a atmosféru z praženia týchto zŕn.

Ekológia v balení

Umenie je vybrať tie správne zrná a upražiť kávovú zmes, no Lucaffé doviedol pitie kávy do dokonalosti najmä cez balenie kávy. V prvej pražiarni spoločnosti sa okrem kvalitných strojov na praženie a mletie nachádzal aj inovatívny stroj na balenie tzv. papierových podov, ktoré sa dali viacnásobne využiť. Nešlo tu len o to, že papier dlhšie uchoval arómu kávy, ale aj zbytočne nepoškodzoval prírodu, keďže bol ľahko rozložiteľný. Na druhej strane išlo o inovatívne riešenie, ktorým sa Lucaffé odlíšil od ostatných spoločností zaoberajúcich sa výberovou kávou.

Dizajn à la Italia

Kvalitný produkt je však potrebné predstaviť svojim zákazníkom. Talianske publikum však rozhodne nie je jednoduchý a naivný oriešok. Kaviarne a kávové spoločnosti dávajú veľký dôraz na kvalitu svojej kávy, ktorá pritiahne zákazníkov späť do kaviarne. Preto Gian Luca zvolil originálne a kreatívne logo, predstavujúce sympatického a veselého jamajského zberača kávy Lucaffé. Obraz malého chlapíka je ľahko zapamätateľný a jeho varianty sú využité na označenie ďalších skvelých zmesí Lucaffé.

Rýchlosť je doména budúcnosti

Veľkou (a neľahkou) úlohou malej spoločnosti v rámci talianskeho trhu bolo presadiť sa medzi inými velikánmi talianskej kávy a nájsť si medzi talianskymi kávičkármi svojich zákazníkov. Výhodou Lucaffé bola káva balená v papierových podoch, s ktorými sa jednoducho pracovalo. Zákazník/Barista jednoducho vsadil papierový pod do kávovaru a po skončení prípravy ho jednoducho vyhodil. Čistenie je tak jednoduchšie a trvá kratšie, čo bolo veľmi vhodné do kaviarní s vysokou návštevnosťou, keďže zákazníci dlho nečakali na svoj dúšok kvalitnej kávy.