Kávovary majú byť viac sexy

Keď v roku 2001 firma Sara Lee spolu s Philipsom spustili na kávový trh domáce kávovary Senseo, bola to na trhu novinka. Odvtedy sa však na americkom trhu objavila nová konkurencia, ktorá tieto kávovary vyytláča.

Podľa riaditeľa Sara Lee Jana Benninka nie sú už Senseo kávovary veľmi sexy, čo sa týka dizajnu. Preto sa firma rozhodla prerušiť od konca marca ich predaj na americkom trhu. Za ten čas chce firma kávovary tejto značky vynoviť, aby boli atraktívne najmä pre mladých zákazníkov. Zamerať sa chce viac na neamerický trh, kde nie je konkurencia taká silná. Firma vidí budúcnosť v kávovaroch pre domácnosti. Sara Lee na konci januára oznámila, že odkúpila podiely firmy Philips, ktoré mala v kávovaroch Senseo. Firma sa okrem domácich kávovarov chce zamerať aj na kávové mlynčeky.

Dnes biznis s kávovými kapsulami či poduškami tvorí iba 8% zo svetových tržieb v predaji kávy, preto je tam veľký potenciál na rast. Na trhu je však už veľa hráčov. Medzi veľkých patrí okrem Sara Lee, Nestle, Kraft, Green Mountain, Starbucks a najnovšie aj Wal-Mart Stores. Svetový líder v kapsulových kávovaroch je firma Nestlé, ktorá má so svojimi kávovarmi Nespresso 35% podiel na svetovom trhu. Po nej nasleduje Sara Lee s 18% a Karft Foods s Tassimo má pod kontrolou 8% trhu.

Američania majú radi jednoduchosť v príprave kávy takže tento trh je ako stvorený na podušky či kapsule s kávou. Odborníci predpovedajú, že keď bude konkurencie pribúdať budú aj ceny výrobkov klesať. Dnes dostanete kávovar v tomto segmente za 50 dolárov, ale aj za 800 dolárov.

Zdroj: coffeeclubnetwork.com, business-standard.com
Foto: meninaprons.net