Známa sieť kaviarní Starbucks oznámila na konci januára, že v septembri otvorí svoju prvú predajňu kávy v Indii. Na konci tohto roka by ich už mohlo byť aj 50.
Zaujímavý je aj jej obchodný partner, s ktorým bude budúcu obchodnú sieť prevádzkovať. Je to Tata Global Beverages, druhý najväčší distribútor čaju na svete a významný výrobca kávy. Podobnosť názvu s významnou indickou automobilkou nie je vôbec náhodná.
Americký kávový reťazec má v Indii veľké ambície, keďže je to obrovský trh a Indovia stále preferujú čaj pred kávou. Stačí len málo: presvedčiť ich, že pitie kávy sa s čajom zlučuje. Podľa šéfa Starbucksu pre Čínu a Áziu firma sa chystá v Indii otvoriť čo najviac pobočiek v čo najkratšom čase. Kaviarne budú mať označené značkou Starbucks a prídavkom Tata. To by mohlo pomôcť presvedčiť zákazníkov, že káva je aj domáci produkt. V súčasnosti sa totiž v Indii vypije len necelých 5% vlastnej produkcie a zvyšok sa vyváža najmä do Európy. India pritom patrí do prvej päťky najväčších producentov kávy na svete.
Obe spoločnosti chcú otvoriť prvé predajne najskôr vo veľkých mestách ako Bombaj a New Dilí. Investície do siete sa majú pohybovať okolo 80 miliónov dolárov. Spolupráca s Tata sa Starbucksu oplatí aj preto, lebo táto spoločnosť už vlastní veľa nehnuteľností vhodných na nové prevádzky. Na druhej strane pre firmu Tata je to príležitosť preraziť so svojou kávou na zahraničné trhy. Nová sieť kaviarní bude mať v Indii aj ťažkého súpera. Dnes v Indii dominuje spoločnosť Cafe Coffee Day ktorá ma cez 1200 kaviarní po celej krajine.