Koťogo sa stáva symbolom 50. rokov

Otázku si môžeme položiť i tak, kde by sme boli, keby Renato Bialetti, Alfonsov syn, nespustil obrovskú mediálnu kampaň na to, aby aj iní Taliani spoznali tento úžasný vynález? Možno by sme malý moka kávovar našli len v drobných miestnych talianskych obchodíkoch ako niečo veľmi známe pre domácich, no pre nás by to bol kus ľudového umenia. Ako keď sa vyberiete v Bratislave do obchodu so suvenírmi a slovenské zástavy nájdete na čomkoľvek, čo my Slováci bežne používame.

Preto zostane Renato Bialetti dôležitou súčasťou histórie malého koťoga, aj keď ho priamo neskonštruoval a aj keď bol osobnostne úplne iný než jeho otec Alfonso. Svojím počínaním si ho však uctil a rozšíril jeho snahu vyrábať šikovné a kvalitné produkty medzi širší okruh zákazníkov. A práve tí sa stali tým najdôležitejším.

Káva z moka kávovaru bola pre bežného požívateľa jeho chvíľkou oddychu kedykoľvek a kdekoľvek, či už ráno v župane alebo poobede v autodielni v zašpinených montérkach. Obrazové bilboardy, reklama v rádiu či prvá televízna reklama a v neposlednom rade obrovská socha moka kávovaru, ktorá nalieva kávu do šálky na milánskom trhu.

Káva bola pre všetkých, no len tá kvalitne pripravovaná bola pre tých, ktorým záležalo na tom, čo pijú. Koťogo tak ponúkalo kávičkárom úplne iný pocit, než ten, ktorý by zažili v spoločnosti v kaviarni. Aróma a esencia Robusty sa odrazu ináč vnímala. Bola otvorenejšia, prijateľnejšia, intímnejšia a súkromnejšia. Ako pocit domova. Nežnosti. Bezpečia. Pohodlia. Symbolom týchto pocitov mal byť aj maskot značky, ktorým sa stala kreslená karikatúra Alfonsa Bialettiho, teda malý fúzatý mužík so vztýčeným ukazovákom, ako keby si objednával ďalšiu šálku pravej talianskej kávy. Aj keď na prvý dojem vyvolával pocit prísnosti, ten sa však odráža v dobre vyrobených produktoch.

Tak zdôraznil Renato dôležitosť toho, čo sa v našom svete kávy označuje ako spoľahlivá kvalita, keďže nemáme čas na lacné kávové zážitky, ktoré dlho netrvajú a sú bez účinku.