Inovácie nezastavíte. Lavazza zavádza novinky.

Luigi Lavazza bol obchodníkom telom aj dušou a vedel, že služba zákazníkom, vychádzanie im v ústrety a kvalita produktov je to najdôležitejšie. Tento prístup sa mu osvedčil už pri predaji zmiešaného tovaru, keď zaviedol aj podomový rozvoz výrobkov až k zákazníkom. Inovácie v rámci predaja sa časom rozšírili až na novinky v oblasti praženia a spracovania kávy.

Už v roku 1915 prišiel Luigi s novinkou balenia kávy do pergamenových vreciek, keďže pergamen lepšie a dlhšie udržiaval čerstvú arómu kávy. Tak si zákazníci aj po niekoľkých dňoch mohli spraviť kávu, ktorá si zachovala svoju autentickú vôňu. Ďalšou novinkou bolo zavedenie elektrickej pražiarne, ktorá nielen že urýchlila čas a množstvo upražených zŕn, ale otvárala možnosti na detailnejšiu starostlivosť o kávovú zmes.

S rozširujúcim biznisom a správnou inováciou súvisel aj nárast dopytu. Lavazza chcel doručiť aj vzdialenejším zákazníkom čerstvo namletú zmes svojej kávy. A tak už v tridsiatych rokoch sa vo firme objavuje nová dodávka, ktorá distribuuje kávu do celého Talianska. Nápad (a aj nevyhnutná potreba) sa ujal a časom sa ich vozový park rozšíril a produkcia opäť stúpala. 

Koncom vojny v roku 1946 dala firma zákazku štúdiu Aerostudio Borghi, aby pre nich vytvorili logo. Kávové vrecká s logom Lavazza sa stali ľahko identifikovateľným produktom po celom Taliansku. 

V čom Luigi začal, v tom rodina pokračuje

Po druhej svetovej vojne bolo nutné znovu naštartovať rodinné podnikanie, keďže krajina i továreň zostali zničené. Starý Luigi už vo svojich 74 rokoch prenechal svoje celoživotné dielo svojim deťom s tým, aby celý biznis riadili Lavazzovci. Tí firmu nepredali a doteraz stojí na jej čele už štvrtá generácia rodu Lavazza. Luigi zomrel ako 89-ročný v roku 1949. 

S opätovným rozbehnutím starého biznisu po vojne sa musela firma vrátiť aj k obchodovaniu s koreninami, mydlom a olejom. Rovnako udržiavali aj Luigiho odkaz v podobe zamerania na inovácie, ktoré zlepšujú proces výroby či praženia kávy. 

Novinky sa dotkli procesu výroby, keď kávové zrná počas padania postupne prechádzali pražením, miešaním a konečným balením. Šetril sa tým čas a v neposlednom rade i peniaze. S ďalším vylepšením prišiel Emillio Lavazza, ktorý zaviedol vákuové balenie kávy do hliníkovej fólie. Káva tak nestratila svoju arómu ani po dlhodobom uskladnení. Toto balenie čerstvo pomletej kávy otvorilo Lavazzovcom svetový biznis a z firmy sa stala jednotka v distribúcii a výrobe praženej kávy na celom svete. Šikovnými zmenami dnes firma spracúva 40 ton kávy denne, ktorú rozposiela do celého sveta. 

Ak chcete ochutnať kávu, ktorá opantala 16 miliónov Talianov a je na trhu už viac ako 120 rokov, využite náš e-shop a objednajte si kávu, ktorej kvalita je overená časom, profesionálnym spracovaním a obchodníkmi, ktorí si vážia svojich zákazníkov.