Pred fitkom sa zastavte na kávu.

Z doterajších výskumov vieme, že bežné pitie 3 až 4 kávových šálok je prospešné pre naše zdravie. Preto ak sa vyberiete s kamarátom/sparing partnerom po práci na kávu a následne do fitnes centra, do večera budete nabitý energiou, endorfínmi a zároveň to prospeje aj vašej psychike. Skvelé, však?

Viac energie = viac výkonu = viac spálených kalórií

Jedna z najznámejších zložiek kávy, kofeín, je zodpovedná za zvýšenie adrenalínu v krvi, ako aj za rýchlejšie prúdenie krvi do srdca a svalov. Najlepšie to spozorujete pri vytrvalostných športoch, akými sú napríklad beh, bicyklovanie či veslovanie. Kofeín, podaný pred športovým výkonom, spôsobil lepšie športové nasadenie a rýchlejšie prekonanie trasy o niekoľko sekúnd. Podobné pozitívne výsledky boli overené aj pri anaeróbnych a silových cvičeniach, v ktorých hlavnú testovaciu skupinu tvorili trénovaní športovci. 

Výhodou kávy pred cvičením je aj jej schopnosť podporiť spaľovanie tukov. Ak vypijete kávu pred cvičením, vaše telo následne použije tukové bunky ako zdroj energie, ktorý spáli. V spojitosti so silou kofeínu ako povzbudzovača energie dokážete spáliť o čosi viac kalórií než pri bežnom cvičení bez kávy. 

Z kaviarne rovno do fitka

Dobrá kávička je vhodná na dvojnásobné zvýšenie efektivity cvičenia približne hodinu pred cvičením. Všetky látky, ktoré obsahuje káva sa v priebehu hodiny vstrebú. Naopak, ak ste dostali chuť po dennom cvičení na kávu, odporúčame ju piť až o 1 - 2 hodiny, keďže vaše telo potrebuje najskôr doplniť iné tekutiny. Na druhej strane treba pripomenúť, že pravidelným pitím kávy si môžete vytvoriť toleranciu, preto je vhodné obmieňať kávu jej bezkofeínovou verziou. 

Nie každá káva obsahuje toľko prospešných látok ako mletá kávička v akejkoľvek forme (presso, pod, filter). Preto používajte len kvalitné kávy, ktoré vás pred cvičením nabijú energiou, dodajú vám množstvo antioxidantov a prispejú tak k vášmu správnemu aktívnemu životnému štýlu.