Universal Caffè: firma s nápaditým zjavom

50 rokov universal

Táto spoločnosť začínala ako mnohé iné na Apeninskom polostrove, keď si na začiatku 60. rokov minulého storočia v Pescare, meste na pobreží jadranského mora v strednom Taliansku, otvoril malú pražiareň kávy Raffaele Camiscia. Postupne sa z malej lokálnej firmy stal významný hráč na svetovom trhu s kávou. Dnes firma exportuje kávu do viac ako 25 krajín po celom svete.

Názov je priliehavý

Universal Caffe dnes sídli v malom meste Moscufo pri Pescare a riadi ju dcéra zakladateľa Natascia. Firma je úspešná na vysoko konkurenčnom trhu s kávou, pretože nezanedbávala investície do modernizácie pražiarne, ale aj do marketingu. Prvú web stránku firma spustila už v roku 1998. Posledná zmena s filozofiou zamerania na ženy ako propagátorky kávy prišla v roku 2010. Stánok, ktorým sa firma prezentovala na výstave v Miláne 2011 bol orientovaný na súzvuk človeka s prírodou. „Najlepšie veci pochádzajú z prírody a my sme sa naučili ako zvýrazniť ich chuť, „ hovorí o produktoch firmy Natascia Camiscia.

Firma má v súčasnosti široký sortiment výrobkov. Ponúka kávu pre bary a reštaurácie, ale aj pre domácnosti a do kávových automatov. Okrem zrnkovej kávy vrátane odrodovej nevynecháva ani segment POD podušiek a kávových kapsúl. Pre milovníkov prírody a zdravého životného štýlu má v ponuke organickú kávu pestovanú bez chemikálii so značkou Fairtrade. Aj preto je názov Universal priliehavý.

Tradícia a modernosť

Táto kávová spoločnosť chce spájať tradíciu s modernosťou. Ich marketingové oddelenie pochopilo, že nestačí mať kvalitnú kávu, ale treba ju aj úspešne predávať. Na to, aby sa predávala musí pekne vyzerať. Firma vsadila na obaly, ktoré sú lákavé pre oči. Navyše kávu propagujú pekné modelky na plagátoch, na šálkach, ale aj na servítkach, čo je lákavé najmä pre mužských zákazníkov.

Universal Caffe je špecifická aj v procesoch spracovania kávy. V modernej výrobe sa kávové zrnká od výberu z vreca až do zabalenia nedostanú do kontaktu s externým prostredím, a preto sa ich kvalita nezníži. Spoločnosť používa triedič zŕn s kvalitnou optikou. Tá dokáže podľa farby zrnká správne zaradiť do procesu praženia podľa zrelosti. Navyše firma má plne klimatizovaný sklad, ktorý udržiava kávu v rovnakej teplote nezávisle od ročných období. To je veľmi dôležitá súčasť tohto biznisu. Pre kávu v procese praženia, ale aj po ňom je veľmi dôležité mať v miestnosti rovnakú teplotu, aby sa zachovala jej chuť.

Zákazníkov lákajú aj na siete

Firma zo stredného Talianska si nenechala ujsť ani príležitosť vstúpiť na trh s kávovými reťazcami. Pred piatimi rokmi otvorila neďaleko Pescari svoju prvú sieť s názvom Passion Espresso. Aj tejto kaviarni dominujú atraktívne plagáty, ktoré ukazujú vášeň pre kávu. Onedlho po prvej predajni otvorila firma ďalšiu v Kanade pri Niagarských vodopádoch a pridala niekoľko prevádzok v Taliansku. Sieťové predajne kávy nie sú lákadlom iba pre chuťové poháriky, ale aj pre milovníkov dizajnu a fotografie.

Zdroj: universalcaffe.com
Foto: universalcaffe.com