Ich tržby z predaja kávy za minulý rok vzrástli skoro o pätinu (19%) čo v dolároch predstavuje sumu 4,52 miliárd. Najväčší dopyt medzi konzumentmi bol po mletej káve a malých baleniach instatnej kávy na jedno použitie. Množstvo predanej kávy však bude ešte vyššie, pretože čísla, ktoré zozbierala firma SymphonyIRI Group nezahrňujú predaje od firmy Wal-Mart Stores, ktorá je najväčší maloobchodný predajca na svete, ale aj v USA. Tiež tam nie sú zahrnuté tržby z malých predajní typu večierka.
Viac ako dve tretiny (63%) z predaného množstva kávy v USA patrilo mletej káve. Instantnej káve patril podiel 11% z celkových tržieb a zrnková káva na tretej priečke odhryzla z celkového koláča podiel 7,6 %. Tržby z predaja mletej kávy v minulom roku vzrástli o 16% v porovnaní s rokom 2010 a instatnej kávy sa predalo o 8,2% viac.
Na druhej strane aj ceny kávy rástli, čo kávičkárov neteší. Ceny stúpli v minulom roku (2011) v priemere o 14% v porovnaní s predminulým rokom (2010).
Zdroj:bloomberg.com
Foto:wholefoodsmagazine.com