Italcaffé
V našom portfóliu značiek nájdete aj obľúbenú stálicu, ktorou je skvelá talianska značka Italcaffé. Kávu praží už od roku 1969 v talianskej provincii La Spezia v Taliansku. Italcaffé je špičková talianska pražiareň, ktorá ponúka kávovému svetu kávové zmesi, medzi ktorými môžeme nájsť širokú paletu chutí od zamatovo-krémovej až po silnú a korenistú, ako aj odrodové káv. Sortiment Italcaffè pokrýva všetky preferencie zákazníkov z celého sveta.
História
História Italcaffè sa začala písať v 60. rokoch 20. storočia, keď sa zakladateľ Ennio Poli rozhodol premeniť svoju vášeň na každodenný biznis a otvoril si vlastnú malú pražiareň. S manuálnou zručnosťou a malým 5 kg pražiacim strojom začal zušľachťovať prvé surové zrná a rozdávať ich priateľom a susedom. Okamžite rozpoznali, že Ennio má talent a povzbudili ho, aby industrializoval malú pražiareň. Krátko nato, v roku 1969, sa Ennio Poli rozhodol nasledovať tento návrh a so svojou pražiarňou kávy dokázal krátko nato zásobiť kávou celú oblasť medzi Ligúriou a Toskánskom. Za cieľ si dal vždy priniesť do krajiny tie najlepšie zelené kávy sveta a premeniť ich na jemné kávové zmesi pomocou špeciálnych techník praženia.
Predtým, ako bolo Italcaffé
Predtým, ako Ennio dal pražiarni názov Italcaffè, volala sa Excelso Caffè. Meno Excelso zostalo pre Ennia veľmi dôležité až do tej miery, že jeho najoceňovanejšia a najpredávanejšia zmes kávových zŕn ho nesie dodnes. Kávové zrná Excelso boli ocenené zlatou medailou Medzinárodného inštitútu kávy hneď dvakrát v rokoch 2012 a 2020. Recepty na dokonalé praženie kávových zŕn zostanú navždy tajomstvom Ennia a značky Italcaffé, ktoré sú prísne strážené deťmi a vnúčatami.
Rovnako, ako vo zvyšku Talianska tak aj na západnom pobreží sa rozvinula slávna tradícia praženia kávy. V skorých rokoch prišli po mori obchodné lode a priviezli čerstvé kávové zrná z tropických krajín, kde sa pestovali. Ennio Poli tak isto získal svoje kávové zrná s príchodom lodí a v priebehu rokov začal testovať a miešať rôzne odrody, až napokon vytvoril svoje prvé oficiálne aromatické odrody.
V priebehu rokov Italcaffè zmenili logo spoločnosti niekoľkokrát, až napokon dospeli k svojmu dnes už veľmi známemu logu v „malebnom štýle“ šiestich teritórií.
Motto značky Italcaffé
Po viac ako 50 rokoch v biznise teraz vedú pražiareň Enniove deti, ktoré sa rozhodli k 50. výročiu obmeniť doterajšie motto „Dve dobre strávené minúty“, vystihujúce čas potrebný na vychutnanie dobrého espressa, a prispôsobiť ho súčasnému duchu spoločnosti.
Poliho cieľ priniesť tie najlepšie kávy z celého sveta do krásneho Talianska bol dlho očakávaný a teraz je ešte silnejší ako kedykoľvek predtým. Preto v roku 2019 zmenili heslo na "Tigullio, Cinque Terre, Golfo dei Poeti, Lunigiana, Apuánske Alpy a Versilia. Už viac ako 50 rokov prinášame do našej krásnej krajiny arómu kvalitných káv z celého sveta."
A odteraz chce Italcaffè sprístupniť svoje úžasne lahodné výtvory celému svetu, aby si každý mohol priniesť kúsok talianskej kultúry do svojich domovov a preto nové heslo značky Italcaffé je: „Od lokálneho po globálne“ je nové motto Italcaffè.”, ktoré dokonale vystihuje súčasnú filozofiu firmy.
Produkty Italcaffè
Stredne pražené kávy, tiež známe ako „mníšske rúcho, sú charakteristické pre Italcaffè a majú silný, ale veľmi vyvážený chuťový profil. Aby to bolo možné dosiahnuť je potrebné starostlivo vopred vybrať najlepšie kávové zrná s najmenším počtom chýb. Pretože iba prvotriedny počiatočný produkt môže zaručiť dokonalý konečný produkt.
Celý sortiment značky Italcaffé zahŕňa množstvo lahodných káv, ktoré sa dajú rozlíšiť podľa farby. Čierne vrecká (Elite, Excelso alebo Royal) sú bestsellermi pražiarne. Biele vrecká sú výsledkom neustáleho výskumu. Tu bolo vytvorené espresso, ktoré je ideálne pre všetky jazýčky.