Začiatkom tohto roka oznámila spoločnosť Dunkin’ Brands Group, že plánuje v USA zdvojnásobiť počet svojich obchodov s rýchlym občerstvením a kávou. Už dnes ich má okolo 7 tisíc po celej krajine a viac ako 80 v Číne. Firma, ktorá je populárna najmä na severovýchode USA chce expandovať hlavne na západ.
Dnes firma kontroluje asi 23 % trhu s kávou a rýchlym občerstvením. Jej hlavný konkurent - Starbucks má 32,6% z trhu a prevádzkuje 11 tisíc obchodov s kávou. Výhodou pre Dunkin’ môže byť to, že Starbucks chce v tomto roku zvyšovať ceny kávy o 1%, pretože očakáva nárast ceny surovej kávy.
Karty v súťaži o zákazníka už mieša v USA aj McDonald’s, ktorý prevádzkuje koncept kaviarne McCafé, známej už aj u nás. Jeho zákazníci si začínajú zvykať, že môžu dostať vo fastfoode aj inú ako prekvapkávanú kávu. Pre zaujímavosť, minuloročný prieskum dokázal, že zákazníci, ktorí pijú kávu v McDonald’s sú lojálnejší než tí, ktorí chodia do Starbucks či Dunkin’ Donuts.
Zdroj: coffeeclubnetwork.com
Foto: flickr.com