Nápaditosť predáva Lucaffé

Za úspechom spoločnosti Venturelli a značky Lucaffé stojí najmä jej zakladateľ Gian Luca Venturelli, ktorý je veľmi inovatívny človek, plný energie a kreativity. Majiteľ firmy má prsty pri výbere kávy na plantážach, pri jej miešaní, pražení, ale aj pri vytváraní grafiky a dizajnu obalov. Gian Luca začínal ako mnoho iných talianskych výrobcov kávy tak, že vybudoval fabriku na praženie a mletie tejto pochutiny v Roncadelle pri Brescii. Lenže takých podnikov bolo a je v Taliansku habadej. Gian Luca pochopil, že sa musí nejako odlíšiť od konkurencie. Po čase naištaloval do svojej fabriky linku na výrobu kávových POD podušiek, na ktoré sa neskôr jeho firma špecializovala. Urobila dobre. Na veľmi konkurenčnom trhu sa presadila práve poduškami. Jeho firma rástla veľmi rýchlo. Za šesť rokov vybudoval veľmi silnú značku, ktorá je známa po celej Európe.

Papier nad plast

Predávať kávu a kávové podušky však podnikavému Talianovi nestačilo. Túžil zákazníkom ponúknuť kompletný sortiment kávových produktov. V roku 2004 preto firma expandovala aj do výroby kávovarov pod značkou La Piccola, špecializovaných práve na kávové podušky. Firme opäť investícia vyšla a pred rokom otvorila novú fabriku. Napriek výrobe kávovarov Lucaffé ostáva stále podušková firma. Vyrába ich pre všetky svoje značky káv - nájdete teda medzi nimi originálne zmesy Lucaffé, 100% Arabicu i odrodové kávy. Zameriava sa iba na papierové, pretože sú ekologickejšie ako plastové kapsule. Ale papier firma zvolila aj z iných dôvodov. Špeciálny filtrovací papier, ktorý sa používa na výrobu podušiek dokáže veľmi dobre zachytiť zmes mletej kávy, ale aj iné nečistoty, ktoré môžu byť vo vode. Preto je výsledná káva zdravšia a chutnejšia.

Šikovná reklama

Niečo ku káve Názov kávy Lucaffé vznikol čiastočne z mena majiteľa firmy - Gian Luca. Na to, aby sa presadila na trhu však nestačilo udržiavať iba kvalitu, ale šikovne značku propagovať. Tu káve pomohol veľmi kreatívny marketing. Firma sa zamerala na bohatú a mladú klientelu, ktorá si rada vychutná kvalitnú kávu, v peknom balení, ale pritom nechce kávu z medzinárodných reťazcov. Zákazníci preferujú remeselne dobre upraženú kávu s originálnymi blendami a širokým sortimentom. Lucaffé preto ponúka kávové podušky, mletú kávu v plechovkách či zrnkovú kávu vo vákuovom balení, má čo ponúknuť aj pre milovníkov chutnej bezkofeínovej kávy. Oslovuje domácnosti, ale aj malé kaviarne či bary a napokon má aj veľmi kvalitné produkty pre reštaurácie. Sortimentu prispôsobuje aj balenie kávy. Pre bary a kaviarne je balenie vyzývavé a pútavé, ale pritom elegantné. Kávovým obalom Lucaffé dominuje postava veselého černocha, ktorý podľa druhu kávy mení oblečenie či pózy. Bežne drží v ruke plechovku s kávou. Pri káve Mr. exclusive, ktorá je 100% arabica má oblek, na obale Exquisit je zase oblečený ako benátsky gondoliér a vesluje na gondole. Veľmi ľahko zapamätateľný a odlíšiteľný symbol. Navyše symbolizuje šarm a profesionalitu.

K výrobkom firmy Venturelli nepatrí len káva. Pod značkou Lucaffé ponúka aj rôzne druhy čajov od ovocných až po klasické zelené a čierne čaje. Sortiment obohacuje aj extra panenský olivový olej. Značka sa propaguje aj v špecializovaných kaviarňach s názvom Lucaffetterias a kávových obchodov Lucaffé shops. Firma dnes vyváža a distribuuje kávu do 45 krajín sveta. Hoci sa zameriava na Európu, nájdete ju aj v Číne či na Taiwane.