Vážení zákazníci,
v súvislosti so súčasnou situáciou Vás chceme informovať o uzavretí všetkých našich kamenných prevádzok až do odvolania súčasného stavu. Rovnako je uzavretá prevádzka Cafepoint na Žilinskej ulici, ktorá pre internetový obchod obsluhovala zákazníkov s osobnými odbermi. Miesto osobného odberu je presunuté do centrálneho skladu na Račianskej ulici č. 66 v Bratislave v čase od 9:00 do 16:00. Pri osobnom odbere nie je možná platba v hotovosti a kartou. Pri osobnom odbere tovaru je potrebné zvoliť online platbu kartou, alebo platbou pomocou predfaktúry.
Váš tím Cafepoint

Vážení zákazníci,
zavádzame novú službu dodávania tovaru počas pracovných dní, "CAFEPOINT Express donášková služba do 24h", v pracovné dni, pre mesto Bratislava. Pri využití donáškovej služby je nutná online platba. Donášková služba je bezplatná.

Od kávy až ku bankovníctvu

S kávou začal podnikať Julius Meinl I. už v roku 1862. Najskôr predával iba surovú zelenú kávu, ktorú si zákazníci pražili doma. Podnikavý Meinl začal kávu pražiť sám a zákazníci to ocenili. Jeho obchod sa stal vo Viedni veľmi populárnym. Netrvalo dlho a z obchodu sa stala aj kaviareň. V roku 1891 otvoril Meinl novú pražiareň v budove, kde sídlila kedysi turecká armáda. Odtiaľ možno zobral aj inšpiráciu na známe logo čierneho chlapca s tureckou čiapkou, ktoré začala firma používať od roku 1926.

Vývoj loga firmy Julius Meinl

Na začiatku 20. storočia mala firma už 48 obchodov vo všetkých častiach Rakúsko-Uhorskej monarchie. Tesne pred druhou svetovou vojnou už fungovalo okolo tisícky obchodov rodiny Meinl vo všetkých nástupníckych štátoch po rozpade Rakúsko-Uhorska. Rozrastajúci sa a prekvitajúci rodinný biznis však veľmi negatívne poznačila druhá svetová vojna. Julius Meinl III., kvôli čiastočne židovskému pôvodu emigroval do Veľkej Británie a jeho obchody boli v rodnom Rakúsku skonfiškované nacistami.

Historická fabrika Julius MeinlÚstup a návrat do východného bloku

Po druhej svetovej vojne sa meinlovské impérium rozpadlo. V krajinách východného bloku boli ich predajne znárodnené novými vládcami v červenom rúchu komunizmu. Na začiatku 80. rokov, keď komunistické režimy v strednej Európe začali mäknúť, lebo mali zálusk na valuty a západný tovar, Meinlovci vycítili možnosť návratu na tieto trhy. Začali podnikať v Maďarsku, kde boli pomery na podnikanie uvoľnenejšie ako v iných štátoch východného bloku. Meinl sa dohodol s tamojšou sieťou supermarketov, že si u nich otvoria svoje deli kútiky, kde budú predávať vtedy žiadaný západný tovar ako kávu, čaj, či iné pochutiny.

Thomas Meinl, pravnuk zakladateľa, ktorý sa podieľal na riadení firmy v 80. rokoch si spomína na vstup na maďarský trh takto: Obchody boli ošarpané, špinavé a staromódne. Nebol tam veľký výber tovaru a ten, ktorý sa predával bol nekvalitný. Nečudo teda, že produkty so značkou Meinl a s povesťou zakázaného západného tovaru sa predávali veľmi dobre. Čoskoro firma prenikla aj do susedného Československa. Po roku 1989 nastal zlatý vek tejto rodinnej firmy, keď privatizovala viaceré štátne podniky v strednej Európe. V roku 1992 sa pod jej kontrolu dostal aj Štátny podnik Baliarne v Bratislave. O desať rokov však podnik kvôli poklesu odbytu kávy zatvorili. Meno Julius Meinl však zo Slovenska celkom nezmizlo. Od roku 2002 vlastnila Meinl Bank väčšinový podiel v Privatbanke, ktorý v roku 2007 predala.

Bankár sa zbavil kávy

Banka Meinl V roku 1923 založil Julius Meinl II. úverové družstvo, ktoré sa stalo základom rodinného bankového biznisu. V roku 1969 rodina kúpila ďalší finančný ústav Bankhaus Brunner & Co. a o desať rokov z týchto dvoch firiem fúziou vznikla Meinl banka. Zveľaďovať bankový biznis začal až Julius Meinl V, pretože mal bankové vzdelanie. V roku 1983 ako 24-ročný prevzal rodinnú banku a za pár rokov z nej urobil úspešnú privátnu banku s celoeurópskou pôsobnosťou. Keďže mal výborné kontakty s vysokými finančnými a politickými kruhmi zameral sa na wealth manažment a investičné bankovníctvo.

Lenže bankovníctvo ho bavilo viac ako obchodovanie s kávou, a preto sa rozhodol zbaviť maloobchodných reťazcov, ktoré rodinná firma vlastnila v strednej Európe. Od polovice 90. rokov postupne rozpredal obchodnú sieť rodiny v Rakúsku, Maďarsku aj v Česku. Meinlovské podniky skončili aj kvôli tomu, že nevydržali nápor konkurencie veľkých obchodných reťazcov. Meinl predajne kúpili veľké obchodné siete ako Rewe a Spar. Rodina si ponechala len deli obchod v centre Viedne a vrátila sa ku koreňom teda k predaju kvalitnej kávy. Dnes firma dodáva kávu do reštauračných podnikov a vlastní sieť kaviarní a obchodov s delikatesami.